This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Friday, November 30, 2012

Cara Mengatasi Masalah Tidur Atau Insomnia





Mesti ramai yang pernah mengalami masalah susah tidur. Masuk tidur pukul 11.00 malam. Namun sampai pukul 4 pagi, masih belum dapat melelapkan mata. Memang menyiksakan. Lebih malang lagi jika keesokkan harinya, waktu bekerja. Dah masuk pejabat dengan muka letih lesu. Mulalah terlelap di pejabat. Silap haribulan dapat warning letter dari majikan. huhu

Sebenarnya masalah sukar tidur banyak berpunca dari kecelaruan fungsi otak anda. Orang yang menghadapi masalah sukar tidur mempunyai daya ingatan yang lebih lemah. JIka anda menghadapi masalah ini, amat bijak merawatnya dari sekarang. Tapi jangan guna ubat tidur kerana ianya akan menjejaskan kesihatan anda.

Di bawah ini ada beberapa tips yang boleh membantu anda. insyaAllah

1. Buang tabiat suka berfikir atau berkhayal ketika baring. Samada siang atau malam, elakkan dari berfikir ketika baring. Kerana ia akan menjadi satu tabiat pada diri kita dan akan dibawa ke bilik tidur. Salah satu punca susah tidur ialah otak kita terus menerus berfikir tanpa henti ketika baring di atas katil. Oleh itu anda perlu didik diri anda untuk tidak lagi suka berfikir atau berkhayal ketika baring. Apabila baring, ia masanya untuk anda berehat bukannya berfikir.

2. Jadikan malam anda, waktu beristirehat. Jangan membuat kerja pejabat diwaktu malam. Jangan terlalu memikirkan masalah kerja pada waktu malam. Waktu malam ialah masa berehat. Kurangkan aktiviti yang memerlukan anda berfikir pada waktu malam. Lakukan aktiviti santai bersama keluarga pada waktu malam

3. Elakkan minum air berkafein pada waktu malam. Minuman berkafein akan merangsangkan otak dan sistem saraf anda. Ia akan menyukarkan anda untuk tidur pada waktu malam. Dan juga elakkan makan makanan berat, 1-2 jam sebelum tidur

4. Elakkan tidur selepas asar dan pada waktu magrib. Sebenarnya pada waktu ini, tubuh anda perlu aktif. Jika tidak, tenaga di dalam badan akan dibawa ke otak dan menyukarkan anda untuk tidur pada waktu malam.

5. Aktifkan diri anda dengan aktiviti riadah pada waktu petang. Lakukan aktiviti riadah seperti berjoging atau bermain dengan anak-anak anda. Keletihan pada waktu petang mampu membantu anda tidur dengan lena atau nyenyak pada waktu malam.

6. Berkomunikasi dan bersosial dengan rakan atau keluarga anda juga amat membantu menceriakan hari anda. Seterusnya membantu anda tidur dengan lena pada waktu malam.

7. Pastikan anda mandi sepuas-puasnya sebelum maghrib. Kesegaran tubuh badan amat membantu anda tidur nyenyak pada waktu malam.

8. Tips terakhir. Cuba try cara ini. Satu jam sebelum tidur, cuba katakan pada diri anda secara berulang-ulang. “Aku nak tidur nyenyak malam ini dengan mimpi indah”. Kata pada diri anda berulang-ulang. Ia akan menimbulkan keinginan dalaman pada diri anda untuk tidur. Seterusnya membantu anda untuk tidur nyenyak.

9. Berzikir juga amat bagus mengelakkan anda dari terus berfikir tanpa henti. Cuba amalkan pada waktu malam sebelum masuk ke bilik tidur. Dan jangan lupa membaca ayat alquran sebelum tidur iaitu 4 Qul dan ayat kursi. InsyaAllah ia sangat membantu.

Semoga tips-tips ini dapat membantu anda yang mengalami masalah tidur ni, insyaAllah

Manfaat Madu Untuk Wajah Dan Keesihatan





Sudah bukan rahasia lagi bahwa madu memiliki begitu banyak khasiat untuk kesehatan. Dari begitu banyak manfaat madu untuk kesehatan salah satunya adalah manfaatnya untuk kulit agar tetap sehat dan tampak cantik. Mari kita simak beberapa kegunaan madu untuk kesehatan wajah kita:

1. Sebagai pelembab
Campurkan 2 sendok makan madu dan 2 sendok makan susu, aduk hingga merata. Oleskan pada wajah dan leher, diamkan selama 10 menit, lalu bilas dengan air hangat. Lakukan secara rutin untuk mengatasi kulit kering.



2. Sebagai pembersih wajah
Campur 1 sendok makan madu, 1 putih telur, 1 sendok teh gliserin (dapat diperoleh di apotik), dan 1 sendok teh tepung terigu. Kedua, Campur hingga rata kemudian oleskan pada wajah dan leher. Diamkan selama 10 menit. Kemudian bilas dengan air hangat.

3. Sebagai scrub
Madu kaolinjuga bisa digunakan untuk scrub yang berfungsi untuk mengangkat sel-sel kulit mati secara perlahan sekaligus nutrisi dan menjaga kelembaban kulit. Tahapnya yaitu dengan cara campurkan 1 sendok makan kaolin, 1 sendok teh tepung biji gandum, 1 jumput tepung kayu manis, dan 1 sendok makan madu. Lalu oleskan pada wajah dan leher, kemudian gosok dengan gerakan melingkar. Bilas dengan air hangat.

4. Sebagai penyegar wajah
Campurkan 1 sendok air lemon, 1 sendok teh madu, dan 2 putih telur. Lalu aduk hingga merata, kemudian oleskan pada seluruh kulit wajah dan leher. Diamkan selama 15 menit, bilas dengan air hangat, kemudian keringkan dengan handuk sambil tepuk-tepuk perlahan. Cocok untuk kulit normal yang cenderung berminyak.

5. Sebagai pelembab bibir
Oleskan madu pada bibir setiap malam menjelang tidur. Tahap ini untuk membantu melembabkan, melembutkan bibir, dan menghindari kulit bibir pecah-pecah.

Dari beberapa khasiat madu yang sudah disebutkan diatas, faktor terpenting dalam keberhasilan memanfaatkanya yaitu dari kita sendiri. Hasil yang maksimal akan tercapai jika dilakukan secara konsisten dan rutin.

Buahan Untuk Menghilangkan Jerawat



Menghilangkan jerawat tak selamanya harus menggunakan obat. Jika kita sedikit jeli, ada cara menghilangkan jerawat secara alami dengan memanfaatkan buah. Indonesia kaya akan buah-buahan dan diantara buah tersebut ada yang bermanfaat mengobati jerawat sangat mudah di jumpai. Berikut ini cara menghilangkan jerawat paling mudah dengan buah-buahan:

 
1. Belimbing wuluh
Belimbing wuluh juga dikenal dengan sebutan belimbing sayur, merupakan buah yang sering digunakan oleh para ibu untuk memasak karena aroma asam yang menyegarkan dalam masakan. Karena banyak mengandung banyak vitamin C belimbing wuluh dapat digunakan menghilangkan bekas jerawat dan flek hitam pada wajah. caranya cukup mudah, siapkan 4-5 buah belimbing wuluh, cuci bersih kemudian haluskan, selanjutnya tambahkan sedikit garam kira-kira seujung sendok teh dan gosokan ke wajah secara perlahan. Lakukan hal tersebut sebanyak 3 kali sehari untuk hasil yang maksimal.

2. Mentimun
Mentimun terkenal sebagai buah yang enak untuk membuat rujak, lalapan. Mentimun terkenal sebagai buah untuk menghilangkan bekas jerawat dan flek hitam. Mentimun juga bisa juga digunakan sebagai penyegar dan pelembab wajah. Cara penggunaan mentimun cukup mudah. Cukup dengan iris tipis-tipis dan kemudian gosokan pada wajah secara perlahan. Untuk menyegarkan kulit, kemudian tempelkan pada wajah anda dan tunggu hingga kering dan lakukan secara teratur 3 kali sehari.

3. Alpukat
Alpukat sering dijumpai untuk dijadikan jus. Namun Alpukat selain untuk minuman Jus, sirop dan bisa disajikan sebagai minuman yang menyegarkan, ternyata alpukat juga bermanfaat untuk menghilangkan jerawat. Alpukat sering dijumpai sebagai bahan produk kecantikan, misalnya Lotion, penyegar, masker dsb. Kandungan asam amino yang kaya akan serat juga memiliki zat anti pembekuan darah serta dapat melindungi kulit dari kerusakan dan radikal bebas.

4. Tomat
Tomat sering dijumpai di dapur, namun tomat juga memiliki banyak manfaat. Buah yang berwarna merah segar ini ternyata dapat digunakan untuk menghilangkan jerawat dan flek hitam. Cara penggunaanya juga cukup mudah, potong tipis dengan bentuk bulat melebar kemudian gosokan pada wajah secara perlahan agar kulit wajak tidak terasa perih. Pengobatan ini bisa dilakukan pada malam hari sebelum tidur setiap hari dan secara teratur.


Ingin Menghilangkan Bekas Jerawat Gunakan Tips ini




Ingin Menghilangkan Bekas Jerawat - Banyak orang sering begelut dengan masalah bekas jerawat. Jerawat memang seringkali membuat orang pusing dan frustasi. Setelah bersusah paya dihilangkan, maka akan timbul masalah baru yaitu bekas jerawat. Biasanya masalah kedua ini cukup sulit untuk dihilangkan, bahkan banyak yang merogoh kocek hingga jutaan rupiah.




Ada pepatah yang mengatakan, "mencegah lebih baik daripada mengobati. maka dari itu bagi yang berjerawat sebaiknya mencegah dulu agar jerawat tidak berbekas daripada mengobati.









Cara mencegah bekas jerawat:




1. Hindari Sinar Ultraviolet




Sebaiknya hindari ultraviolet secara langsung dalam waktu yang cukup lama. Hal ini dikarenakan Ultraviolet dapat merusak selkulit yang akan melakukan regenerasi untuk perbaikan bekas jerawat.




2. Jangan memencet Jerawat




Jerawat jika dipencet akan menyebabkan lubang, yang mana bagian kulit akan tebuang. Kulit wajah akan sulit melakukan regenerasi pada kulit yang kelupas terlalu dalam sehingga kulit ari sulit terbentuk kembali.




Bagi yang sudah terlanjur memiliki bekas jerawat sebaiknya gunakan tips berikut untuk menghilangkanya.

Berikut adalah tips menggunakan madu sebagai masker wajah untuk menghilangkan jerawat dan bekasnya:




1. Gunakan bandana untuk mencegah rambut terurai ke area wajah sebelum menggunakan masker wajah dari madu.




2. Hapus semua make-up dan cuci wajah dengan sabun lembut dan air hangat sebelum menggunakan masker madu.




3. Tuangkan satu sendok makan madu murni yang masih mentah ke dalam mangkuk kecil. Jika mau, Anda bisa menghangatkan madu selama 10 detik dalam microwave sebelum menggunakannya.




4. Oleskan madu menggunakan aplikator atau jari yang sebelumnya sudah dibersihkan. Oleskan madu dengan lapisan tebal ke seluruh area wajah. Biarkan madu menempel pada wajah selama 15 menit sampai satu jam.




5. Untuk menghilangkan madu, usapkan handuk kecil yang telah dibasahi dengan air hangat ke wajah. Ulangi proses ini sampai semua madu benar-benar bersih dari wajah.




Demikian cara menghilangkan bekas jerawat dengan beberapa tips pencegahanya, semoga bermanfaat.

Valuation - Biz Information


 Macam tak percaya jer value blog ini.. entah betul @ tidak ..

HakimVPN




  
 

HAK!M


Saja2 test je tu.. hehe.. 

How to Ping Your Sitemap to Google, Yahoo, Bing and More 2



People write to be read. When you write on the internet, there are ways to inform others that you have updated information on your web site or blog and that it is ready to be viewed. Search engines are like librarians and libraries. You have to tell the librarian to catalog and put your book on the shelves of the library before anyone can check it out to read. That is the process I will discuss today. There are a few terms I will walk you through and then explain the mechanics of how to ping your web site or blog to Google, Yahoo, Bing and many other search engines.



Definition of Ping, XML and Sitemap



In order to understand how your site is updated, there are a few terms you need to understand. Each of these widely used terms have distinct meanings and once understood, pinging your XML sitemap won’t sound foreign any more.




The process for notifying search engines that you have a website ready for the spiders to crawl is called pinging. Think about it like this…A submarine in the ocean can not see where it is going without sonar, so as it travels through the water, it “pings” with sound. This pinging sound goes out and when it hits a rock, another submarine, etc. it sends or pings the sound back. So in essence, you are sending a signal out to Google, Yahoo, Bing and other search engines saying, “Here I am! Come over and read me again!” every time you ping your website, blog or new post.






XML (Extensible Markup Language) are the rules used for encoding documents so that servers can read them. It is that mish mash of coding most people ignore. An XML document is simply a long string of Unicode characters. The ISO/IEC 10646 (Unicode) International Standard’s definition of “character” is “a member of a set of elements used for the organization, control, or representation of data”. There are more than 109,000 characters. In a very abstract way, think of it as this…If I say, “Please pass me a Kleenex,” you know that I mean “a tissue” even if it isn’t the “Kleenex” brand. Kleenex and tissue can mean the same thing. So putting the characters in the correct order on a web page identifies all the parts for the spiders in the XML language they understand.

A sitemap or site map gives an overall top to bottom view of a web site’s contents read by the crawling spiders. It is organized hierarchical using XML as the formatting language. Sitemaps provide information about the different pages or URL’s of your website or blog. After the pinging and crawling is done, the new URL is then indexed by the search engines, such as Google, Yahoo and Bing. Well written sitemaps help the crawling to take place speedily and a blog that is crawled quickly can get indexed, found and read faster by the internet audience.

Phew! You can let out a long breath because that’s over!

Pinging Your Sitemap

When you have a new post on your website or blog, it is easy and advisable to let the search engines know that you have new content so that it can be indexed quickly. This is done by pinging your XML sitemap which simply means you are sending out a message that says, “I just updated my site. Come check it out and announce it to the world.” Simple.

There are many places that you can ping your new content with the biggies being Google, Yahoo and Bing. You can code your blog to automatically ping these search engines every time you write and publish a new post or you can manually ping each search engine yourself. Either way, the end result is that you will get the new information in your web site or blog indexed quickly thus making it searchable for the internet masses.

The first step, however, is to ensure that you have an XML sitemap on your website or blog. One of the most popular sitemap generators is XML-Sitemaps.com and an upgraded sitemap generator is available at a small price. Of course, if you use WordPress, there are many plugins available for free too. The key is that you must have a sitemap in order to talk to the spider bots or spider crawlers so that your website or blog can be indexed.










 How to Ping Your Sitemap to Google

Once you have the XML sitemap in place for your website or blog, it only takes a simple ping to Google every time you have an update that needs to be indexed by the search engine. Open a blank web page, paste the URL in the address bar and click to submit the ping to Google.

The Google ping url is:

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/ping?sitemap=http://YOURWEBSITE.COM/sitemap-file.xml

For instance, my ping would be:

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/ping?sitemap=http://www.theredheadriter.com/sitemap.xml

or

http://blogsearch.google.com/ping

Depending on which URL ping you use, when you ping Google, you will get the following message:



or



How to Ping Your Sitemap to Yahoo

Once you have the XML sitemap in place for your website or blog, it only takes a simple ping to Yahoo every time you have an update that needs to be indexed by the search engine. Open a blank web page, paste the URL in the address bar and click to submit the ping to Yahoo.

The Yahoo ping url is:

http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit

On this page you can enter your website, web page or update the site feed.

The form looks like this:



How to Ping Your Sitemap to Bing


Once you have the XML sitemap in place for your website or blog, it only takes a simple ping to Bing every time you have an update that needs to be indexed by the search engine. Open a blank web page, paste the URL in the address bar and click to submit the ping to Bing.

The Bing ping url is:

http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?siteMap=http://YOURrssfeedURL.COM

For instance, my feed ping would be:

http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?siteMap=http://feeds.feedburner.com/theredheadriter

When you ping Bing, you will get the following message:



Pinging URL List

Obviously there are many places you can ping when you have new content on your website or blog. Unlike the sonar pinging submarine during war, you want to be found, so the more places you ping, the better it will be in getting indexed and read. Here is a quick pinging URL list of the big search engines as well as the automatic pinging sites that will ping many search engines at once for you.

Google Ping: http://blogsearch.google.com/ping

Yahoo Ping: http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit

Bing Ping: http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?siteMap=http://YOURrssfeedURL.COM

Ask Ping: http://submissions.ask.com/ping?sitemap=http://www.YourWebSite.com/sitemap.xml


Weblogs.com ping: http://weblogs.com/

Technorati ping: http://technorati.com/

Bloglines ping: http://www.bloglines.com/

Auto pinging sites that will do the work for you include:

Sitemapping.net: http://sitemapping.net/

Pagerank.net: http://www.mypagerank.net/service_pingservice_index

Autopinger.com: http://autopinger.com/

After you have finished preparing and implementing the XML sitemap on your website or blog, pinging is super easy whether you do it manually or if you use an autopinger.


Antara Teknologi & Pengguna, Pengguna Dipersalahkan


 1malaysia

vpn troll


sumber: SAR
Ok, korang dah baca aduan kak besaq kepada celcom cs tu? Belum? Baca kat atas tu..hahaha
Boleh pecah perut dibuatnya..

Aduh..WatThe #$%^!@=\..kenapa dengan kak besaq ni..ni bukan masalah pengguna vpn kak besaq oi, jangan buat lawak antarabangsa boleh tak?..damm lah, pecah perut admin membacanya..

Kalau kak besaq nak beli vpn saya pon boleh kak besaq, takpayah la  buat aduan macam tu, ketinggalan zaman kot! beli vpn admin ni, murah je..Klik sini kak besaq oi.. 

Wednesday, November 28, 2012

Woo Us To Your Blog – Magically Opening Links









Have you ever gone to a new site, hit a link that took you to another site and you can’t remember how to get back to the first site where you started?

I remember when I first started blogging, it happened to me all the time and it was very frustrating. There is a way to build a link that when clicked, will immediately open the desired site in a new tab.


Yes, I know that you can always right click the link and direct it to be opened in a new tab or a new window, but why take the chance that someone will always remember to open the link that way or that they are experienced enough to know to open the link with a right click?


If you want to play it safe, there is a code that you can add to make the link always open in a new tab. It is the target=”_blank” HTML code. It looks like this:


Very simple!


Didn’t think you could learn HTML so easily? Sure you can!

Woo Us To Your Blog – Name That Picture



Last night I was talking to my mother about the importance of things on a site being created so that the information provided can be easily read and found when someone is searching for the topic on the internet. We often focus on the content which is important, however, sometimes the whole photo aspect of a site is neglected.
Not only is it important to use interesting and relevant photos, but it is also important to identify the photos for the search engine spiders.
Spiders?!
No, not that kind of spider!
A Web crawler is a computer program that browses the World Wide Web as a means of providing up-to-date data. These web crawlers are also called: ants, automatic indexers, bots, Web scutters, Web robots, or Web spiders.
To make photos easily identifiable to web spiders, it is necessary to name the image. After you name the image, the “name” will also appear when someone hovers over it.
Without going through a long explanation on the “alt” and “title” terms (also known as tags), let me say that it is wise to use both tags so that your image identifier can be read by all search engine spiders. These tags are meant to be used as an alternative text if the image is not available. Also make sure you use the same image identifier for both the “alt” and the “title” tags. In the end, the names that you use for the images add to the searchability of your site.
So this how it is done… Nifty, huh?
As always, attached is the weekly Linky to enter either the main URL to your site or add each post you publish throughout the week.


Ping SiteMap


Sitemap Ping Submission

This tool will help let Google, Yahoo!, Ask.com, and Moveover.com that your sitemap.xml has been updated. If you have not submitted your sitemap to Google yet, you should submit it before submitting your ping here.

  • If you don't have a sitemap, use the GSiteCrawler to create one.
  • Google requires you to submit your sitemap to them first - then you can ping them through this service. Yahoo, Moreover, & Ask.com allow the ping to act as a submission as well.
  • This is not the same as a 'blog ping' - although your blog can have a sitemap file.
  • It is not recommended to submit/ping more than once per day
  • Sitemap submission/pings are not meant to and will most likely not boost your PageRank with any of the search engines - sitemaps are only meant to allow crawlers to get to your content more effectively. 


    klik untuk ping web or blog anda  SiteMap Ping
  •  
     

Asas penting untuk blogger | Kenali code dan ketahui kedudukannya pada template


Sebagai seorang blogger,anda perlu mempelajari asas2 code dan mengetahui dimana letaknya code itu pada template..anda perlu tahu apa itu css,javascript dan code html...  ini adalah amat penting.. kerana bila anda paham sedikit tentang code ni..anda boleh suka2 hati mengubah setting tertentu untuk tujuan memperkemas dan mencantikkan blog atau untuk tujuan melajukan page loading...
Jika anda mengharapkan widget untuk mencantikkan blog anda..memang blog anda akan berat..begitu juga jika anda mengharapkan gambar...   Lebih teruk lagi ada widget para blogger pasang tu sangat tidak mesra pengunjung.. kerana mengeluarkan pop up... tapi cantik punya pasal biar la..mau buang sayang pulak...

OK..tanpa membuang masa yang telah terbuang..kita kembali ke topik asal..kenali code dan ketahui dimana letakkan code tu pada template anda...

CSS = cascading style sheets..  code ni la yang menentukan dimana kedudukan widget,warna tulisan,jenis tulisan,berapa colum pada template,code CSS merupakan code arahan yang mengawal tinggi lebar warna dan macam2 lagi pada code HTML pada

kedudukan css pada template adalah diantara   CSS   ...ini anda kena ingat...simple...saja..
pasti anda pernah jumpa code tu pada mana2 tutorialkan.sebagai contoh cari code ni

dan paste sebelum code tu atau cari code dan paste selepas code tu..biar apa pun arahan yang di berikan yang penting code CSS mesti berada diantara     CSS 
...jadi pada masa akan datang bila anda diberi arahan masukkan code sebelum
  anda tahu bahawa code itu adalah CSS... senangkan..

javascript = script yang di tulis dalam bahasa jawa....just kidding...javascript ni la yang menghasilkan efek pada blog seperti hide shoutbox.. perkataan mengikut mouse cursor...dan macam2 efek lagi..pada template anda code javascript ni berada diantara
    JAVASCRIPT 

jadi bila anda dapat arahan ... masukkan code selepas
    atau masukkan code sebelum ..
maka code itu ialah javascript....  senangkan....

Code html pula berada diantara    html        code ni memainkan peranan untuk memaparkan sesuatu widget itu  ada pada halaman mana...sebagai contoh...komen...pada laman utama..kita tidak akan nampak komen pada entri..cuma ada jumlah komen saja...

jika anda ingin blog anda mesra pembaca@ reader...code html ni anda perlu faham sedikit saja pun cukup...
sebagai contoh..pada ruangan entri anda hilangkan widget2 seperti alexa,shoutbox,feedjit,widgeo,flag counter dan lain2 yang melambatkan page loading...tinggalkan apa yang perlu sahaja seperti facebook like button dan iklan...jangan pula anda letak iklan pada homepage 1 bila masuk pada entri,ada 29 iklan...memang berat la jawabnya..berpada2 la...

jadi kita imbas lagi sekali kali ni aku susun secara menegak macam real punya...



  



     

Code CSS DISINI - jika anda faham ni blog anda boleh jadi unik mengikut kreativiti anda


     
>

Code Java script DISINI


  



  

HTML - jika faham pasal html..anda boleh buat blog anda mesra pembaca@reader..dan macam2 lagi


  




Memang seronok jika anda paham tentang code2 ni... bila anda hias blog ikut suka hati..org tgk macam html coder...padahal newbie...hua hua hua... serius aku newbie... aku baru belajar buat blog pada bulan 6 2011...
dan aku tiada pengetahuan langsung tentang code html..... aku sedang blajar la ni..aku cuma mau share apa yang aku tau...terimakasih kalau ada yang baca entri ni...


P/S : Jangan gunakan alasan.."aku tidak tahu menahu hal2 code ni"...  berpegang pada ayat tu..maka anda seorang yang tidak mempunyai keinginan untuk maju dalam diri anda...SORRY TO SAY kalau ada yang terasa,, Semoga hari esok menjadikan kita lebih baik dari semalam... sekian 

Google Ping | Ping setiap entri baru anda


Tutorial cara ping entri pada google ping By Blogger Blog Tutorial
Ping entri anda pada google ping..cara ni untuk memberitahu google yang anda ada entri baru.. bila encik google ada masa terluang dia akan masukkan data entri anda pada enjin carian...

cara ping senang saja...sila rujuk tutorial serba ringkas di bawah...

mula2 pergi le googleping




 pada blog name ..masukan nama blog..pada blog home page..masukkan url entri anda...


 klik pada check all..macam dalam gambar di atas...


klik pada check all..macam dalam gambar di atas...


kemudian scroll ke bawah cari send ping ni...kemudian klik send ping >>






 ada yang failed juga..buat dono ja...





 Ada 1 saja yang failure ..
lepas selesai ping..di bawah page tu ada bookmark this page...anda klik jika hendak bookmark...untuk tujuan reping...aku letakkan pada bookmark toolbar..senang mau reping.....
sekian terima kasih..  


Tuesday, November 27, 2012

Page Rank

.. Terperanjat juga bila tengok, rasa macam tak betul pula.. Betul ke toolbar ni.. ke google yang silap pengiraan.. hehehe.. tapi tidak mengapa mungkin rezeki untuk blog H@K!M.. Alhamdulillah...

Masih N/A di rank page.. bukan senang nak dapat dan bukan senang nak maintainkan PR.. Mungkin ini reward yang selama ini maintainkan entri dan blogwalking.. Rasanyalah ke sebab lain..





  
Insyaallah, semoga saya dapat naik dari N/A kepada PR dan naikkan lagi. 

Owh ye, sedikit penerangan mengenai PR ataupun Page Ranking :

Apa Itu Pagerank?


Pagerank diadili oleh Google.. Bermaksud blog anda mempunyai backlink yang baik serta entri keyword yang telah diindex dengan baik serta SEO yang baik...


Maksudnya Google mengiktiraf blog anda ini mesra blogging atau mesra Google..tak lembab, ada linkage ( senang spider nak lompat ke blog anda)


Untuk dapatkan pagerank  H@K!M boleh katakan jumlah traffic tidak memainkan peranan yang terlalu penting (kalau salah tolong tunjukkan, takut tersalah kenyataan).... Pernah lihat tak, ada blogger pagerank tinggi tapi Alexa tinggi juta-juta?

Untuk memperolehi pagerank anda mesti ada pengetahuan SEO serba sedikit.. Macam saya dulu bila dengar SEO, apa benda SEO tu...Clueless...




Buat sementara waktu untuk SEO hanya tumpukan:

a) External dan internal link dalam blog anda - berkait bloglist/exchange banner 
b) Mahir dalam nofollow/dofollow
c) Loading time blog monitor - ini berkait dengan image dan widget
d) Meta tag/ meta description
e) Selalu submit entri ke Google, Bing dan Yahoo
f) Keyword yang baik

Ada kes sesebuah blog itu SEO agak teruk tapi dapat pagerank.....sebab banyak bloglist atau exchange banner dari blogger lain..

Kesimpulannya, tak kira apa PR anda, hargailah blog anda dan hargai juga blog rakan anda...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 berapa la page ranking blog yang biasa-biasa ni...jom la kekawan kita check page rank blog kita sendiri...pada kekawan yang tak tahu dan ingin tahu juga boleh la pi check page ranking blog masing-masing di laman web ini yer...


inilah dia result yang DI perolehi...page ranking blog  hanya N/A jer..ok jugalah tu dari tak ada apa-apakan...agaknya blogger2 femes kita semua tu PR,SEO dan UV mereka mesti lebih banyak lagi kan...!


p/s masih belajar perlahan-lahan ..


Ranking: 5

New Anonymous Bakal Hack Blog 'Copy-Paste' !!

As-Salam. Satu amaran daripada seorang errr atau mungkin kumpulan penggodam yang menggelarkan diri sebagai New Anonymous! Penggodam (hacker) ini memberikan amaran bahawa mereka akan menyerang blog-blog yang isi kandungannya adalah entri-entri yang diceduk dan disenduk daripada sumber lain.

Entri yang bersifat bukan original dan diambil dari blog lain sangatlah tidak disukai oleh mereka. Serangan ini dilancarkan sebagai satu amaran dan ingatan, dan sebagai pengajaran buat blogger yang suka melanggar etika berblog dengan tidak menyediakan entri sendiri.

Bukan isu baru tetapi dah bersawang, malah ramai dah blogger-blogger yang ingatkan - jangan buat entri yang 100 peratus tiru (copy-paste) .... yang disediakan tanpa sumber diberikan, yang tidak memberikan kredit kepada sumber asal.

Andai kata blog anda terciri dalam apa yang mereka tidak suka ini, maka berhati-hatilah ... jangan jadi mangsa penggodam New Anonymous ini.

Blog 'Copy-Paste' Kena Godam oleh New Anonymous


blog klik-aje.com kena hacked

Sunday, November 18, 2012

Co.cc kepada Blogspot semula ..


Assalamualaikum kepada semua pembaca blog...





Dulunya di kenali sebagai www.m-hakim-faiz.co.cc
kini kembali ke asal mhakimfaiz.blogspot.com.. 

Dan 

www.HakimVPN.blogspot.com ..





Sekian , Terima Kasih.. 



Thursday, November 15, 2012

Enam Perkara Yang Perlu Ditakuti Seorang Mukmin



Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Menurut Khalifah Usman ibn Affan r.a,“Hendaknya seorang mukmin merasa takut dalam 6 perkara iaitu :








1. Takut kepada Allah kalau-kalau Allah mencabut keimanan darinya.

2. Takut kepada malaikat khafadah kalau-kalau mereka menuliskan sesuatu yang memalukan pada hari kiamat.

3. Takut kepada syaitan kalau-kalau dia merosak akan pahala amalnya.

4. Takut malaikat Izra’il kalau-kalau dia mencabut nyawa dalam keadaan lupa diri kepada Allah.

5. Takut kepada dunia kalau-kalau dunia itu membuat dia terlena.

6. Takut kepada keluarganya sendiri kalau-kalau dia menyibukkan mereka dan mereka pun menyibukkannya, sehingga mereka lupa akan mengingat Allah.

P/S : Jangan berpuas hati berada di jalan yang lurus sekarang, takut-takut ia bengkok di penghujungnya. Biarlah lurus dan terus kekal lurus sampai ajal datang menjemput. Ingat pesanan Rasulullah s.a.w., “Ada di kalangan kamu yang melakukan amalan ahli syurga sehingga dia dengan syurga hanya tinggal sehasta untuk memasukinya, datang baginya ketentuan maka dia berubah melakukan amalan ahli neraka. Lantas dia dimasukkan ke dalam neraka!” [Riwayat Bukhari dan Muslim]







From : Nizarazu

Kesan Buruk Tutup Laptop Tanpa Shut down







Mesti Tahu: Kesan Buruk Tutup Laptop Tanpa Shut down



Mesti ada di antara korang yang suka tutup komputer/laptop tanpa tekan butang Shut down atau Turn Off terlebih dahulu bukan? yaa. memang ada, ni kerana disebabkan malas hendak menunggu proses shut down yang agak mengambil masa. Tetapi tahukah anda, ada kesan buruk jika tutup komputer/laptop tanpa shutdown komputer..Mari baca info ini antara kes
an buruknya..



Antara kesan buruk menutup laptop/komputer tanpa shutdwon ialah :-

1. Kehilangan data pada registry dimana semasa komputer dalam proses pengendalian atau masih beroperasi, komputer akan mendaftar atau registry komponen komputer yang tersedia ada atau pun applikasi yang telah digunakan, ini akan mengakibatkan komponen atau aplikasi tidak dapat disimpan pada registry, ianya akan mengakibatkan sistem recovery tidak berfungsi sebaiknya.

2. Akan mengurang jangka hayat komponen komputer dimana semasa komputer dishutdown unit pemprosesan atau pun processor memberi arahan kepada bios untuk memberhentikan segala kerja komponen yang terdapat,ianya jugak mengawal arus keluar masuk pada komponen, jika anda mematikan komputer dengan arus tidak betul lama kelamaan komponen anda akan cepat rosak.

3. Processor akan mudah rosak dimana semasa shutdown bios akan memainkan peranan penting bagi mematikan fun cooller pada processor, jika ianya dimatikan secara mengejut maka tersentak processor.

4. Memory mudah rosak dimana semasa shutdown sistem memory atau cache akan dikosongkan, ianya akan mengakibatkan kerosakan pada memory.

5. Hard disk rosak dimana jika sistem operasi tidak ditutup secara shutdown dan betul mengikut langkah, makan berkemungkinan cakera yang terdapat pada hard disk mudah rosak, kerana bekalan arus terdapat dimatikan secara mengejut, head atau kepala hard disk akan cepat rosak.




Monday, November 12, 2012

Ayat Romantik Untuk Memikat

Hoyey!! memang seronok bercinta ni kan.. maklumlah bila bercinta semuanya bagaikan kita yang punya. Buat salah pun jadi betul maklumlah tengah hot bercintalah katakan. Kalau nak kekal bahagia bercinta sehingga ke jinjang pelamin, setiap pasangan tu perlulah saling hormat menghormati antara satu sama lain.
Berikut gambar kat atas tu adalah beberapa situasi untuk pikat awek. Haha memang susah sebenarnya nak pikat awek ni lebih-lebih lagi orang macam aku ni yang jenis pemalu. Dalam hati nak cari awek yang comel dan cantik tapi aku sendiri tak hensem tak macho haha.. tak pe aku sebenarnya ada cara untuk pikat awek ni. Nanti aku bagi tau caranya. Tapi sebelum itu aku nak kepoh sikit kalau nak cari awek ni kenalah yang pandai memasak, pandai kemas rumah, pandai jaga hati orang tua, kena lah pandai segalanya. Alang-alang dah cari awek tu kira cari sekali lah bakal isteri betul tak?.. jangan cari yang cantik je tapi pemalas haha..

Mudah saja sebenarnya.. tak perlu pun ayat-ayat jiwang pun untuk pikat si dia.. cuma .. ok tengok sketsa ni pulak..
Berusahalah untuk pikat sidia untuk anda nanti untuk dijadikan isteri .. Hehe ..
tapi semua tu datangnya dari Nya jugak.. segalanya boleh berlaku asalkan korang berusaha dengan ikhlas dan sentiasa berdoa supaya dapat jodoh yang baik-baik

Sekian, Kita jumpa lagi .. 



Cara Untuk Menggunakan Windows 8



Hari ini rina akan kongsi dengan anda bagaimana untuk menggunakan windows 8 secara mudah. Saya juga tahu kebanyakan anda masih  belum tahu untuk menggunakan windows 8.Bagi yang sudah tahu pun di benarkan membaca.
Windows 8 Start Menu
WINKEY Toggles between Desktop and Start Menu
Esc Key If you have the Desktop running it will exit to desktop
whenever in Start Menu
WINKEY + , Provides Peak of Desktop if open
WINKEY + B Switch to the Windows Desktop and select the tray
notification area.
WINKEY + C Display Charms and notification
WINKEY + D Switch to the Windows desktop and toggle Show Desktop
(hides/shows any applications and other windows).
WINKEY + E Switch to the Windows desktop and launch Windows
Explorer with Computer view displayed.
WINKEY + F Search Files using the new Windows Search pane.
WINKEY + I Display Settings pane for the Start screen.
WINKEY + L Lock PC and return to Lock screen.
WINKEY + M Minimize the selected Explorer window.
WINKEY + O Toggle orientation switching on slate and tablet PCs.
WINKEY + P Display the new options for items like projectors.
WINKEY + Q Search within Apps using the new Windows Search pane.
WINKEY + R Switch to the Windows desktop and display the Run box.
WINKEY + U Switch to the Windows desktop and launch the Ease of Access Center.
WINKEY + X Switch to the Windows desktop and Administrative tools.
WINKEY + Z Display the App Bar in a Metro-style app.
WINKEY + 1, WINKEY + 2, WINKEY + 3 ,,,, Launches each of the classic desktop Task Bar apps from
Left to right.
Windows Classic Desktop Keys
WINKEY + . List all Running Apps
WINKEY + B Select the tray notification area.
WINKEY + C Display Charms and notification
WINKEY + D Toggle Show Desktop. Very cool feature to help find
other apps / shortcuts on desktop
WINKEY + E Launch Windows Explorer with Computer view displayed.
WINKEY + F Search Files using the new Windows Search pane.
WINKEY + I Display Settings pane for Windows Desktop
WINKEY + L Lock PC and return to Lock screen.
WINKEY + M Minimize the selected Explorer window.
WINKEY + O Toggle orientation switching on slate and tablet PCs.
WINKEY + P Display the new options for items like
projectors.
WINKEY + Q Search (within) Apps using the new Windows Search pane.
WINKEY + R Display Run box.
WINKEY + U Launch Ease of Access Center.
WINKEY + W Search Settings using the new Windows Search pane.
Defaults to Settings first
WINKEY + X Switch to the Windows desktop and Administrative
tools.
WINKEY + Left or Right Arrow Aero Snap Moves position of selected app
WINKEY + Up Arrow Will Maximize Selected App
WINKEY + Down Arrow Will Change app from Maximize to Normal then to Task Bar of Selected App
WINKEY + 1, WINKEY + 2, WINKEY + 3 ,,,, Launches each of the classic desktop Task Bar apps from
Left to right.

Buku Panduan Windows 8



Buku Panduan Windows 8 Sedia Di Muat Turun



Windows 8 sudah di lancarkan pada baru-baru ini.Pasti ramai yang teruja untuk mencuba dan menggunakan Windows terbaru keluaran Microsoft ini.
Terdapat pelbagai ciri menarik yang hadir bersama Windows 8 ini. Salah satunya ialahInternet Explorer 10Windows Store dan sebagainya.  Anda boleh mengetahui dengan lebih lanjut mengenai Windows 8 ini di laman rasmi Microsoft sendiri.

Baiklah, berikut merupakan buku Panduan Windows 8 yang sedia dimuat turun: